Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 18 No. 1 (2022): Dossiê: O Ensino de Filosofia e Sociologia na Educação Profissiional
Vol. 18 No. 1 (2022): Dossiê: O Ensino de Filosofia e Sociologia na Educação Profissiional
Published:
2022-09-26
DOSSIÊ: O Ensino de Filosofia e Sociologia na Educação Profissional
PREFÁCIO
.
José Silvio de Oliveira de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
APRESENTAÇÃO
Gustavo Louis Henrique Pinto, Marcos Alfonso Rucinski Spiess
01-03
PDF (Português (Brasil))
A Sociologia no IFMT
situação atual, perspectivas e desafios
Carla de Fátima Cordeiro, Joyce Gotlib, Fernanda Silva
01 - 27
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v18i1.67360
Challenges and perspectives of sociology in vocational high school
an experience report
Fabrícia Carla Viviani
01 - 22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69843/rir.v18i1.68812
Professional(ization of) Education: challenges to the teaching of Philosophy and Sociology in Minas Gerais
Ev Angela Batista R. de BARROS, Andreia Dos Santos
01 - 19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v18i1.66097
O debate da filosofia crítica da tecnologia no ensino médio integrado profissional
Estratégias para uma Educação humana, crítica e libertadora
Aloísio Ribeiro Caminha Neto, Fábio Francisco de Almeida Castilho
01 - 19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v18i1.64199
Prohibited/suggested senses
the sociology textbooks and the silencing about naturalizing explanations outside common sense
Valci Melo
01 - 18
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v18i1.66283
Artigos Livres
Mathematical Thinking of Mathematically Skilled Gifted Students: An experience from the perspective of Mathematical Investigation
João Carlos Lemos Jr, Joyce Caetano
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69843/rir.v18i1.76955
Entre “cantinhos” pedagógicos e brincadeiras: discursos de professor/as sobre gênero na educação infantil
TUANY CARVALHO SANTOS, BETTINA HEERDT
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.69843/rir.v18i1.76959
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems