A Sociologia no IFMT
situação atual, perspectivas e desafios
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v18i1.67360Abstract
This article seeks provides an overview of the discipline of Sociology at the Federal Institute of Mato Grosso, amid the uncertainties of its permanence, caused by the proposals for reformulation of Pedagogical Course Projects (PCP) of the Technical in Agricultural and Livestock Farming integrated to High School. We traced a historical path of the discipline in Brazilian Basic Education to show the comings and goings of Sociology influenced by political-ideological issues and we dialogue with the laws and their prerogatives for democratic management in public education aiming to understand political regression based on neoliberal ideas that are being taken by the institutions, mainly after the High School Reform in 2017.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.