As reestruturações do sistema produtivo e a educação escolar
a formação do novo sujeito coletivo sob o lema do “aprender a aprender”
DOI:
https://doi.org/10.69843/rir.v18i2.71207Abstract
This text aims to analyze the processes of productive restructuring and its influence on school education. Therefore, it is highlighted how the transformations of the productive system, Taylorism-Fordism and Toyotism, brought new demands for the formation of the modern worker, synthesized by the motto of learning to learn. In the final considerations, it is highlighted that the contemporary educational discourse is loaded with neoliberal ideologies that try to make the school an arm of the current productive system, demanding from civil society a position contrary to this setback.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.