Os jogos da família mancala do ensino de matemática nos primeiros anos do ensino fundamental: origens, contextos e aplicações
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v16i2.58278Abstract
The present work seeks to reflect on the importance of the use of the African educational games of the Mancala family as a pedagogical resource for the teaching and learning of mathematics. From an attentive review of the literature on the subject we present an analysis on the use of these games observing different experiences, aiming to reflect on the use of mathematical teaching methodologies in the first years of Elementary School, able to enrich the learning processes through of strategies that enable the articulation between mathematical reasoning and the playful, dynamic and interactive dimension of learning. From the guidelines of the National Curricular Parameters (1996) and National Guidelines for Basic Education, indicating that the activities with games can represent an important pedagogical resource in teaching and learning in the first years of Elementary School.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.