Uma experiência de projeto de letramento crítico com literatura negra feminina
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v15i4.60410Abstract
ABSTRACT: In this research I present the initial perceptions of the project “Inspiring Women”. The objective is to analyze the students' representations in the school environment and the reproduction of social prejudices. Based on the Critical Discourse Analysis (SUPRIMIDO) and the modes of operation of ideology (THOMPSON, 1995) we investigated the discourse of racial prejudice and gender in the school context. The research was developed in a public Elementary school, in Sobradinho - DF, with students of the seventh year. The results reveal that from an early age the image of the young black man is already built as a social threat and a body that the state can violate.
KEYWORDS: racism, gender, Inspiring Women education.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.