A leitura de literatura e o recalque da Internet nos jovens estudantes do Ensino Médio
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v15i4.60234Abstract
This study approaches the connection between internet and reading habits among third-year students of the secondary-school system of the State of Paraná, Brazil. Internet has facilitated access to all text types, including literary texts. This fact seems to have a considerable impact on the amount of individual reading. Before the countless possibilities of reading that are presented to the individual, the reader is not able to read them all, given all kinds of reasons: time and resources available, intelectual and emotional idiosyncrasy, etc. Factoring in this scenario brings the reading quality into question since the criteria remain rationally imprecise. Therefore this is a qualitative study, and it is based on Barthes’s, Chartier’s and Manguel’s.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.