Ambientes educativos como contextos microssistêmicos para o desenvolvimento humano nas infâncias
DOI:
https://doi.org/10.5216/rir.v15i3.58821Abstract
Abstract: The aim of this article is to demonstrate the interface of principles of Sistemic Environmental Education and models of human development of childhoods as threads in the microssistems as educational environments. The Bioecological Model of Human Development of Urie Bronfenbrenner and the Sistemic approach of Environmental Education made possible to combine these intrinsic connections: culture and biology prove that, ecological microssystem contexts are educational spaces in / towards / with childhoods.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos encaminhados para publição na revista ITINERARIUS REFLECTIONIS deverão ser originais e não publicados ou propostos para tal fim em outra revista. Aceitam-se artigos escritos em Português, Espanhol e Inglês. A revista ITINERARIUS REFLECTIONIS se reserva o direito de efetuar, nos originais, alterações de ordem normativa, ortográfica e gramatical, com vistas a manter o padrão culto da língua, respeitando, porém, o estilo dos autores. As provas finais não serão enviadas aos autores. Texto sobre Copyright do conteúdo da Revista.